به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اقدامات، برنامهها، راهبردها و پیش بینی های لازم در خصوص تسهیلات ویژه در ایام نوروز ١٤٠٢ برای فرودگاه ایلام پس از بررسی کارگروهها و تحلیل کارشناسی به شرح زیر اعلام شد:
-تشکیل ستاد خدمت رسانی نوروز ١٤٠٢ با مسئولیت مدیرکل / مدیرفرودگاه و با حضور همه واحدهای ذیربط.
-حضور دائمی مدیر یا معاون فرودگاه به عنوان جانشین در محل خدمت
-تشکیل کمیته حفاظتی و امنیتی جهت تمهیدات لازم تا قبل از تعطیلات نوروز در فرودگاه .
تهیه و ارسال صورت کشیک مدیران – معاونین و کارکنان مسئول در ایام نوروز.٥ -صورت کشیک نوروزی فرودگاه ها به مسئول ستاد نوروزی.
- استقرار اورژانس و ضرورت ارائه خدمات نوروزی از سوی مدیرکل تجهیزات و سامانههای فرودگاهی
- رصد و پایش رخدادهای امنیتی در سطح سامانههای حیاتی و زیرساخت فناوری اطلاعات و طرحهای امنیتی از جمله شرایط اضطرار در ستاد و فرودگاههای کشور با اهتمام مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات.
-تهیه و تنظیم گزارشهای دقیق آماری و ارسال آن به مسئول ستاد تسهیلات نوروزی جهت توزیع به ارگانهای مرتبط.
-پیش بینی و رفع نواقص سیستمهای ( گرمایشی و سرمایشی) ساختمان ها، زیباسازی فضای سبز، محوطههای فرودگاهی، جداول، رفع نواقص روشنائی پارکینگها ،دستگاههای توزین و کمکناوبری ودستگاههای بازرسی و کمک بازرسی (گیت وی، ایکس ری).
-برگزاری جلسات با شرکت های هواپیمایی و ارتباط منسجم با ارگان های نظامی – امنیتی و مرتبط در فرودگاه از جمله (پلیس، سپاه، گمرک، گذرنامه ، سوختگیری، اورژانس و....) در راستای رفع کاستیها و ایجاد وحدت رویه.
-اجرای برنامههای فرهنگی،منطقه ای و بومی_محلی با محوریت سفره هفت سین در استقبال از نوروز ١٤٠٢.
-پخش جاذبه های گردشگری از نمایشگرهای سالن فرودگاه.
-ساماندهی فضای سبز و گلکاری و سبزه آرایی محوطه ترمینالها.
- تعیین افرادی با لباس متحدالشکل تحت عنوان "راهنمای مسافر" با هماهنگی روابط عمومی
-آمادگی کامل برای پذیرش پروازهای نوروزی به صورت ٢٤ ساعته.
-برقراری میز خدمت متشکل از شرکت های هواپیمایی به منظور پاسخگویی در زمان تأخیریا ابطال پرواز.
-نظارت مستمر و گزارش هرگونه تأخیر ( بیش از ٣٠ دقیقه) پرواز به ستاد شرکت جهت هماهنگی و پیگیری از سازمان و شرکتهای هواپیمایی جهت کاهش و مدیریت تأخیرها.
-ارائه تسهیلات ویژه به افراد توانخواه.
-ایجاد دسترسی آسان به درگاه فرودگاهی و ارائه بهترین کیفیت پاسخگویی به تماسهای تلفنی و همچنین برقراری سیستم نظرسنجی از مسافرین.
-نصب منشور حقوق مسافردر ترمینال ها و مکانهای قابل رؤیت.
-حضور به موقع و منظم غرفه داران و بهره برداران در محل کار جهت رفاه حال مسافران.
نظارت مستمر بر رعایت اصول بهداشتی به ویژه در رستورانها، فست فودها، خوراکی فروشی ها و غیره.
نظارت و کنترل محسوس ونامحسوس بر قیمتها و عملکردغرفهها، رستورانها، تاکسیرانی و... همراه با ثبت گزارشات.
- ارائه شیفتهای لازم و مستمر به واحد ستادی جهت آمادگی جهت پاسخگویی به اعلامنیازهای فرودگاههای کشور.
-نظارت بر حضور مستمر و پاسخگویی رؤسای ایستگاههای شرکتهای هواپیمایی و گزارش عملکرد مستند به ستاد جهت انعکاس به سازمان هواپیمایی و شرکتها در خصوص اقدامات بعدی.